גיוס הלוואה בערבות המדינה לבעלי עסקים קטנים ובינוניים

  • בלוג
  • >
  • גיוס הלוואה בערבות המדינה לבעלי עסקים קטנים ובינוניים

משרד רואה החשבון BDSK הוא זה שמנהל את כל הפעילות מטעם משרד האוצר כבר למעלה מ 20 שנה. מטרת הקרן היא לסייע לעסקים קטנים ובינוניים לצמוח ולעזור לחברות להתפתח. הקרן מחפשת עסקים שיש להם תכנית עסקית ופיננסית משכנעת על פי הלוואה תאפשר להם לצמוח. התכנית שמוצגת לקרן צריכה לפרט מה העסק הולך לעשות עם הכסף שיינתן לו מתוך חשיבה שכאשר העסק גדל הוא משלם יותר מיסים למדינה, מעסיק יותר עובדים וזה משהו שמניע את הכלכלה

ב 2018 הבנקים שינו את המדיניות שלהם לגבי מתן הלוואה והדליקו נורה אדומה לגבי מתן הלוואות לבעלי עסקים עקב סיכון גדול שהכסף לא יחזור אליהם. השינוי גרם לעליה משמעותית בריביות ההלוואות שניתנות לבעלי עסקים כיום. החלטות אלו התקבלו עקב נתונים סטטיסטיים המראים כי מרבית בעלי העסקים הקטנים לא שורדים וסוגרים את העסק שלהם תוך פחות משלוש שנים. למעלה מ 50,000 עסקים נסגרים בכל שנה . בתקופת הקורונה המספרים אף שילשו את עצמם. מעל 80 אחוז מהעסקים בישראל נמצאים במצב שאינם מתנהלים פיננסית נכון וזה גם מה שמפיל אותם בין היתר. מתן ההלוואות מיועדות לרכישת מלאי, שיפוץ, פיתוח וליווי עסקי ופיננסי, גיוס עובדים וכוח אדם, הכשרת צוותים וכדומה.

מה התפקיד של חברת מינוף עסקי בגיוס ההלוואות בערבות המדינה

כחלק מכך שאנחנו בחברת מינוף עסקי משמשים כחברה המלווה את לקוחותיה העסקיים ואף מנהלת את העסקים שלהם בניהול משותף, יש לנו תפקידים רבים לדאוג ללקוחות שלנו לצמוח ולהתפתח. כחלק מרצון זה אנחנו מסייעים ללקוחות שלנו במקרים מסוימים גם לגייס כסף שיכול לאפשר להם לצמוח ולהתנהל כלכלית נכון ויעיל יותר.

במקרה זה אנחנו עושים פעילות כגוף מתאם בין הקרן לערבות המדינה לבין בעלי העסקים הזקוקים להלוואה. אנחנו מקלים על הלקוחות שלנו את כל ההליך הבירוקרטי הנדרש כדי להגיש את הבקשות בצורה נכונה, את כל איסוף המסמכים, החומרים והנתונים הנדרשים להגשתה, ומעבר לכך, אנחנו גם  יודעים היטב מה חשוב לקרן, מה הקרן אוהבת, מחפשת ורוצה לראות בתכניות העסקיות המוגשות לה על מנת שתאשר אותן. כיוון שאנחנו מנהלים עסקים רבים ובעלי ניסיון עשיר בכך, אנחנו מבינים את חוקי המשחק, ולכן אנחנו יכולים לספק תוצאות טובות הרבה יותר מאשר שבעל העסק היה מנסה לבנות ולהגיש את התכנית בעצמו. וכך אנחנו מצליחים לבנות ללקוחות שלנו תכניות בעלות סיכוי לאישור גבוה הרבה יותר שברוב המקרים מאושרות על ידי הקרן לערבות המדינה. חשוב להבין שלא כל אחד זכאי לקבלת ההלוואה והתפקיד שלנו הוא ראשית לנסות להבין האם בכלל קיים סיכוי ואם כן, אז מה הוא הסיכון בהגשת המסמכים ובניית התכנית עבור בעל העסק. גם אם נדחתה ההלוואה בערבות המדינה יש לנו אפשרויות נוספות לנסות ולגייס ללקוח הלוואות מקרנות נוספות שאיתן אנחנו בקשר כגון קרנות פילנתרופיות וקרנות חוץ בנקאיות.

 

כמה עולה השירות שלנו?

ראשית נקיים פגישה ראשונה ללא עלות, על מנת להבין יותר לעומק אודותיכם ואודות השאיפות שלכם בעסק, הפוטנציאל שאנחנו מזהים בעסק והבנה עמוקה יותר שלנו האם בכלל ישנו סיכוי לקבלת הלוואה בערבות המדינה. במידה וראינו כי לא קיים סיכוי לקבלת ההלוואה לא נציע את השירות שלנו כיוון שהוא נשען על עלות בסיס של כמה אלפי שקלים ובנוסף, אחוז מגובה ההלוואה שהצלחנו לגייס עבורכם. הרווח שלנו הוא בעיקרו על בסיס תוצאה אולם אנחנו גובים גם עלות בסיסית עבור העבודה שלנו, בניית התכנית העסקית והפיננסית שאנחנו מכינים עבור הלקוחות שלנו והגשת המסמכים תוך ליווי של הלקוח הכולל שירות לקוחות ומענה לכל שאלה שעלולה לצוץ במהלך התהליך. ההצלחה של הלקוחות שלנו היא ההצלחה שלנו וזו גאוותנו.

מהו מקור כספי ההלוואה?

הגשת הבקשה נעשית על מנת לקבל את הכסף מהבנק, וזאת בערבות המדינה. זאת במידה ואכן אושרה ההלוואה בערבות המדינה. חשוב לומר כי מעבר להלוואות בערבות המדינה נוכל לסייע גם בהגשת בקשות להלוואה ממקורות בנקיים נוספים וכן חוץ בנקאיים, וזאת כמובן בהתאמה אישית ללקוח ולמקרה.

תוך כמה זמן אקבל את ההלוואה?

כיוון שיש לנו מגוון רחב של פתרונות מימון נוכל לנסות לגייס לכם כסף תוך 24 שעות ובמקרים אחרים ייקח זמן של מספר שבועות ואף חודשים עד קבלת ההלוואה. כמובן שאנחנו מהצד שלנו נעשה כל מה שביכולתנו להתאים את ערוץ המימון בהתאם לצרכים שלכם וכן על פי דירוג האשראי שלכם. ככל שאתם מדורגים טוב יותר, כך יהיו לנו יותר אפשרויות לגייס לכם הלוואות אטרקטיביות יותר ובזמן קצר יותר.

 

מהן הריביות וכמה תשלומים אשלם?

גם נושא זה משתנה מלקוח ללקוח ומבית עסק אחד לאחר. אפשר לומר שהריבית בדרך כלל נעה לרוב בין 2% – ל 3% פלוס פריים.

הריבית משתנה בהתאם לנתונים שמציג הלקוח לגוף המימון ממנו הוא מבקש את ההלוואה וכמובן בהתאם לסיכון שלוקח גוף המימון כדי לספק את ההלוואה ללקוח.

כמות התשלומים יכולה להגיע ל 5 שנים וניתן לסגור אותה בכל שלב בעלות של כ 60 שקלים עמלת סגירה.

האם יש לי צורך בערבים או בטחונות להלוואה?

קשה לומר בצורה גורפת והתשובה המדויקת יותר תיקבע בהתאם לנתונים שנקבל מכם בפגישה
הראשונה שנקיים (הפגישה ללא עלות), כיוון שהיא מושפעת מהחוסן הפיננסי של בית העסק, גובה ההלוואה שאתם זקוקים לה, ורמת הסיכון של ההלוואה אל מול הגוף המממן.

כדי לא לעסוק בספקולציות אני ממליץ לכם להגיע לפגישה אצלנו במתחם מינוף עסקי ולתאם אותה כאן בהשארת הודעה אצלנו בוואטסאפ

התשובה היא שזה תלוי. תלוי בסכום ההלוואה ובחוסנו הפיננסי של החברה הלווה. ישנן הלוואות הניתנות ללא ביטחונות או ערבים (אלה בדרך כלל הלוואות שמתקבלות בבנק) לעומת הלוואות אחרות הניתנות מגופים חיצויים הניתנות רק עם ביטחונות ו/או ערבים.

 

אהבתם? שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם אנשים שחשובים לך כדי שגם הם יוכלו להגיע לחופש כלכלי

כתבות ומאמרים נוספים
בנושא חופש כלכלי

רבי המכר שיסייעו לכם להתפתח,
להגדיל הכנסות ולבנות חופש כלכלי

קודם
הבא

הירשמו לרשימת הדיוור שלי

וקבלו עידכונים שוטפים על ארועים ופעילויות ייחודיות ישירות אליכם למייל

הצטרפו אלי בפייסבוק

On Key

פוסטים נוספים שיעניינו אותך​

לפני שאתם משקיעים עצרו הכל!

ישראל חווה שנים קשות כלכלית, אבל יש דרך להתעלות על כל הקשיים – אם רק רוצים כמובן ומוכנים להיצמד לתכנית העבודה, לא משנה כמה קשה

דילוג לתוכן