חופש כלכלי – הצעד הראשון שלכם לעבר בניית אורח חיים של השגת מטרות והגשמת חלומות אישיים, עסקיים וכלכליים

  • בלוג
  • >
  • חופש כלכלי – הצעד הראשון שלכם לעבר בניית אורח חיים של השגת מטרות והגשמת חלומות אישיים, עסקיים וכלכליים

מהי השיטה שעזרה לי להשיג חלומות שהיו נראים בלתי מושגים ואיך היא תסייע גם לכם

אם הגעתם למאמר הזה סביר שקראתם מאמרים נוספים שלי בתחום של ייעוץ עסקי או ייעוץ פיננסי וייעוץ לבניית חופש כלכלי ואתם בוודאי מבינים שרק אתם יכולים למנוע בעדכם מלהתעשר ולהצליח. אמנם הדרך מאתגרת ולכל אחד מאתנו יש מיליון ואחד סיפורים ותירוצים למה עכשיו זה לא הזמן לעשות פעולה בכיוון להשגת היעד שלכם, למה כדאי לחכות שיהיה יותר קל, למה בטוח יותר אם לא תעשו כלום כדי לעשות שינוי בחייכם ובטח תמצאו מיליון סיבות לכך שבסך הכל טוב לכם, ושהסתדרתם יופי כל השנים, גם ללא כסף, ולמה זה בסדר להיכנע לפחד כזה או אחר שלכם ושאין שום סיבה שתהיו גיבורים וזה בטח יותר טוב מאשר אם תנסו ותיכשלו, ובכלל, בטח כדאי לוותר על חלום שנראה גדול מידי כי מה בכלל הסיכוי שהוא באמת יתגשם?

כולנו מספרים לעצמנו ולכל הסובבים אותנו סיפורים מבוקר עד ערב! השאלה אילו סיפורים אנחנו בוחרים לספר ואם יש לנו את הכוח לצאת מאזור הנוחות, להפשיל שרוולים ולצעוד בדרך שאינה מוכרת, אינה וודאית ובטח, ובטח עלולה להיות מסוכנת. אם נהיה מוכנים לעשות זאת נתחיל לספר לעצמנו את הסיפורים שמקדמים אותנו לעבר המקום שאליו אנחנו רוצים להגיע.

עבור רוב האנשים זה יותר קל לוותר ולדעת שהם מפסידים ב 100% על ידי הויתור שלהם, מאשר לנסות להשיג את המטרות שלהם תמורת 50% סיכויי הצלחה. במה אתם הייתם בוחרים? אם התשובה שלכם היא לשבת בחיבוק ידיים, צאו עכשיו מהאתר כיוון שהוא רק יתסכל אתכם יותר ויותר… אולם אם אתם מהסוג של האנשים שמוכנים לעבוד קשה, מוכנים להביט לכישלון בעיניים וללמוד ממנו לקראת הסבב הבא, עד שתנצחו אותו, מקומכם כאן איתנו!

ולכן, אל תוותרו על החלומות שלכם. גם אם הדרך לא תמיד תהיה קלה לזמן מה, לחופש שתזכו לו אין מחיר ואתם  תודו לעצמם שעשיתם זאת.

אני מגשים את החלומות שלי מאז שאני זוכר את עצמי. גם כילד ביקשתי מההורים שלי דברים שהסיכוי להשיג אותם היה אפסי אולם תמיד מצאתי את הדרך לכך, וכך התחשלתי מפעם לפעם ורכשתי כלים נוספים שסייעו לי להשיג את המטרות שלי עד לשלב שהיום אין בי שום פחדים או חששות לבנות פרויקט חדש, לשאוף גבוה ולהשיג את המטרות שלי והחלומות שלי במיומנות רבה.

כך לדוגמה, בשנת 2000, כאשר הייתי בן 21 הוצאתי לאור את ספרי הראשון ומאז מכרתי למעלה מ 4,000,000 מיליון עותקים נכון להיום של יותר מ 100 ספרים שהוצאתי לאור, אשר מתורגמים ליותר מ 30 שפות ומופצים ביותר מ 100,000 נקודות מכירה בעולם. בין ספריי, רבי מכר עולמיים רבים ביניהם: 'מיליון שקל בשנה', 'מה לעשות עם הכסף', 'עסק יציב ורווחי', '24/8 – יום נוסף בשבוע', 'איך מכרתי מיליון ספרים', 'לטייל בעולם ולהרוויח כסף', 'תודעת שפע' ו'פריצת דרך בחיים ובעסקים' (ביחד עם אלוף העולם בקראטה מסורתי – איל ניר).

בעולם התוכן שלי לא קיימת המילה 'בלתי אפשרי', ולכן אם אני מעוניין להשיג משהו, לא אנוח עד שאשיג אותו, כל עוד כמובן לא אפגע במישהו אחר, או אעשה משהו בניגוד לחוק. אני מאמין שאנחנו מסוגלים להשיג כל מה שאנחנו חולמים בעזרת חשיבה יצירתית, לקיחת שליטה על המציאות ונקיטת פעולות נועזות. גישה זו עוזרת לי וללקוחותיי הרבים לבלוט מעל לתחרות פעם אחר פעם, להגיע להישגים מרשימים ולכבוש שיאים אישיים.

קהל הלקוחות שאני הכי אוהב לעבוד אתו הם מומחים לתחומים שונים, וביניהם אני נמשך לאלו עם הרעב הגדול ביותר, השאיפות הגדולות ביותר והפתיחות ללמוד דברים חדשים עבור התפתחותם. מה שמנחה אותי בעבודה עם לקוחותיי זה לסייע להם להגדיל את ההכנסות שלהם ברמה המיידית, כדי שכל התודעה שלהם תוכל לצמוח ביחד עם גדילה זו. רבים מהאנשים שעבדתי אתם בתחילת הדרך הגיעו אלי עם תודעה נמוכה בכל הקשור לכסף, ובעיה זו השפיעה רבות על התוצאות שחוו בחייהם, בכל תחום שניסו לקדם. הפחד לבזבז כסף, לאבד אותו, להישאר רעב ללא כל, הוא פחד אשר או משתק או מניע לפעולה.

המשימה שלי היא ללמד אותם איך להפוך מאנשים עניים תודעתית לאנשים שמקבלים החלטות כאנשים עשירים. ברגע שהם צולחים את האתגר הזה, דברים רבים משתנים בחייהם, ומשם כבר קשה מאוד לחזור אחורה.\

שינויים קטנים כגישה

אחד הדברים המאפיינים את הגישה שלי מתבטא בניסיון לעשות שינויים קטנים אך מהותיים כדי ליצור תוצאות אחרות לגמרי, כיוון שההצלחה נמצאת בפרטים הקטנים. בדרך זו, אותו עסק יכול להתנהל באפקטיביות ולהגיע לתוצאות טובות יותר במהירות, פשטות, תוך מזעור סיכונים ומקסום רווחיות.

אתר זה נועד לשנות את האופן שבו אתם רואים את העסק שלכם, את עצמיכם ואת חייכם. אם תפנימו ותיישמו את הדברים הכתובים כאן, חייכם עשויים להשתנות מקצה לקצה.

חשוב להבין כי הרעיונות המוצגים כאן מוצגים בצורה כללית כדי להסביר את צורת החשיבה העומדת מאחורי עסק מצליח ולכן, אם התחברתם לראציונל ולשיטת העבודה שלי, אשמח להכיר אתכם באופן אישי להשגת היעדים בעסק שלכם. יהיה זה חוסר אחריות מצדי לומר כי הבנה של עקרונות אלו תהפוך אתכם לבעלי עסקים ממולחים ומקצוענים. לשם כך יש צורך בשנים ארוכות של ניסיון ועבודה על 'שרירים' רבים שיש לאמן כדי להגיע למיומנות הדרושה לניהול עסק יציב ורווחי.

מדד החופש הכלכלי מדבר על כך שאדם מגיע לשלב בו יש לו הכנסה פאסיבית חודשית אשר גבוהה מהעלויות החודשיות שהוא מוציא בחודש. כאשר תנאי זה מתקיים למעשה אותו האדם יכול לבחור כיצד להעביר את זמנו ומאותו רגע הוא יכול להגשים את עצמו, לקחת חופשה מהמרוץ האינסופי שבו נמצאים רוב האנשים בעולם וכעת יוכל לקבל החלטות טובות יותר לגבי חייו, לא ממקום של לחץ אלא ממקום של בחירה ואלטרנטיבות.

בחיים ישנם 5 שלבי אבולוציה שאליהם אדם יכול לשאוף להגיע:

  1. הרמה הבסיסית והנמוכה ביותר של ההתפתחות האנושית היא סטטוס 'השכיר'. אדם זה מוכן למכור את זמנו במחיר שמישהו אחר קבע עבורו. לרוב, אנשים אלו מוכנים להתפשר על רמת החיים שלהם רק כדי לחוש תחושה של ביטחון ויציבות. בעיני תחושה זו אינה מייצגת משהו אמיתי כיוון שברוב המקרים השכיר עובד אצל בעל עסק או בעל חברה אשר נמצאת גם היא חשופה לתנודתיות וחוסר יציבות ובעיקר תלוייה ברמת הניהול של הבעלים. במילים אחרות אם יגיע הרגע שבעל העסק ימצא בקושי כלכלי, הוא יתחיל לפטר את העובדים בחברה כך שתחושת ביטחון זו אינה אלא אשליה (וראינו הוכחה לכך בתקופת הקורונה שהוציאה מאות אלפי אנשים ממקום עבודתם "היציב" אל הרחוב ואל חוסר וודאות שאליו לא היו מוכנים או ערוכים.
  2. הרמה השנייה של ההתפתחות היא 'העצמאי' כלומר אדם שמיצה את עבודתו ותפקידו כשכיר והחל לחוש שהוא שווה יותר ממה שמשלמים לו (הגיע הזמן לא?) והחליט ש'בחוץ' ישלמו לו יותר והוא יוכל לקבל שכר גבוה יותר ממה שקיבל כשכיר. בשלב הזה הוא מאוד מרוכז בעצמו וחושב כל הזמן מה הוא יודע לעשות ואילו שירותים הוא יכול להציע ללקוחות שלו. הפוקוס שלו הוא על עצמו והשינוי המרכזי שעשה הוא שינוי של גובה השכר השעתי שלו כלומר אם שילמו לו קודם לכן כשכיר 100 ₪ כעת הוא יתמחר את עצמו ב 300 שקלים אבל הוא עדיין שכיר בעסק שלו כיוון שהמודל שהוא טווה לעצמו הוא מלכודת מסוכנת שתגרום לו להשתעבד לעסק שלו.
  3. בשלב השלישי העצמאי מגיע לתקרת הזכוכית שלו או לרוויה מכך שהוא עובד מהבוקר עד הערב ואז יחפש לצאת מהמעגל הזה על ידי רכישת כלים להפוך ולהיות בעל עסק. בשלב הזה הפוקוס שלו הוא יותר על הלקוחות ופחות על עצמו ועל מה הוא יודע להציע באופן אישי. בשלב זה הוא מבין שיוכל להרוויח כסף מזמנם של אנשים אחרים.
  4. הרמה הרביעית של האבולוציה האישית והעסקית תוביל את בעל העסק להבין כי הוא יכול להרוויח כסף בעזרת כספו ולא רק בעזרת זמנם של אנשים אחרים. בשלב זה הוא יתחיל ללמוד יותר ויותר איך כסף עובד ואיך כסף יוצר עוד כסף כאשר הוא גדל ללא צורך בעבודה או בזמן. בשלב הזה הוא הופך להיות משקיע ולאט לאט הוא מבין יותר אך כסף של אנשים אחרים או בנקים או גופי מימון שונים יכולים לשרת אותו כדי להגדיל את ההכנסות שלו.
  5. ואז כשהוא צובר מיומנות רבה הוא מתחיל להבין שבעצם הוא יכול להרוויח מכל חוויה שהוא חווה. בשלב זה הוא עסוק בהתפתחות אישית כיוון שהוא מבין שככל שיתפתח ויצמח ברמה האישית, הוא יוכל להגדיל את ההכנסות שלו. זה השלב המרתק ביותר בחייו של אדם וכאשר תגיעו לשלב זה (זה התהליכים שאנחנו מעבירים בחברת מינוף עסקי בדרך לבניית חופש כלכלי) תוכלו לחיות חיים מלאים במשמעות ותיהנו מכל רגע בחייכם. בשלב זה תוכלו לנגן בכלי הנגינה שתמיד רציתם ללמוד לנגן עליו, תוכלו לנסוע לנסיעות בעולם ולחופשות במקומות אקזוטיים ולחקור את העולם ואת התרבויות השונות, תתחילו לבנות עסקים, שותפויות, שיתופי פעולה ואף תדעו להשקיע את הכסף שלכם במקומות שונים כך שהוא יעבוד עבורכם בזמן שאתם נהנים מהחיים.

לממש את החלום

אני בטוח שכל זה אמנם נשמע כמו חלום רחוק אבל לכל חלום יש דרך…

השאלה היא האם אתם כאן כדי לעבור ולחוות אותה כדי להגיע למקומות שרוב האנשים לא מוכנים ולא מעזים לפסוע בה?

כמי שמגשים את חלומותיו מאז ילדותי אומר שוב שלדעתי זה מחיר קטן לעומת התמורה שלו לחיים של אלו היוצאים למסע

ולעומתו המחיר הכבד של הוודאות הנצחית לחיות חיים בינוניים, אינה נתפשת בעיני ואינה מתקבלת על הדעת.

לסיום, אני מקווה שמאמר זה סייע לכם לחשוב בצורה שונה ופתח בפניכם כיווני מחשבה חדשים. אני מאחל לכם הצלחה בהמשך ומזמין אתכם לקרוא את ספריי רבי המכר העוסקים בזוויות רבות של פריצת גבולות, בניית חופש כלכלי והגשמת חלומות.

אשמח ללוות אתכם בדרך אל החופש הכלכלי שלכם ולסייע לכם בכל אחד מהתחומים עליהם אני מרחיב במאמרים ובסרטונים שלי, ביניהם: ייעוץ פיננסי וחינוך פיננסי, צמצום ההוצאות שלכם, איך לצאת מהמינוס, הגדלת ההכנסות שלכם, יצירת ריבוי מקורות הכנסה, יצירת נכסים מניבים, הכנסה פאסיבית והגדלת ההון שלכם, כאות הוקרה נשמח להעניק לכם שיחת ייעוץ ללא עלות ולבחון ביחד אתכם מהי הדרך הטובה ביותר עבורכם לבנות את החופש הכלכלי שלכם. בנוסף אשמח לשתף אתכם בהזדמנויות בתחום ההשקעות בהם השקעתי אישית את כספי ואני ממליץ בחום גם לכם.

מאחל לכם המון הצלחה ומקווה להכיר אתכם באופן אישי

בברכה

עמית אופיר

 

אהבתם? שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם אנשים שחשובים לך כדי שגם הם יוכלו להגיע לחופש כלכלי

כתבות ומאמרים נוספים
בנושא חופש כלכלי

רבי המכר שיסייעו לכם להתפתח,
להגדיל הכנסות ולבנות חופש כלכלי

קודם
הבא

הירשמו לרשימת הדיוור שלי

וקבלו עידכונים שוטפים על ארועים ופעילויות ייחודיות ישירות אליכם למייל

הצטרפו אלי בפייסבוק

On Key

פוסטים נוספים שיעניינו אותך​

לפני שאתם משקיעים עצרו הכל!

ישראל חווה שנים קשות כלכלית, אבל יש דרך להתעלות על כל הקשיים – אם רק רוצים כמובן ומוכנים להיצמד לתכנית העבודה, לא משנה כמה קשה

דילוג לתוכן