לכבוש את המקום הראשון

  • בלוג
  • >
  • לכבוש את המקום הראשון

אל מלטה הגענו לפני כחצי שנה מטעם הממשלה המלטזית אשר הזמינה את החברה שלנו 'טרוול מדיה' בבעלות משותפת עם במאי הסרטים גיל לופו כדי לצלם סרט תיירות על מלטה ולכתוב ספר אודות המדינה.
במשך שבעה ימים חקרתי את האי ונשביתי בקסמה של המדינה והאנשים החיים בה.

העבודה שלי היתה למצוא את הקסם במקום ולשתף אותו עם העולם ולשם כך בניתי קונספט מיוחד לספר ועם חזרתנו לארץ החל שלב הפקתו בהוצאת רב מכר. לקח לנו כשלושה חודשים לסיים את הכתיבה וכחודשיים נוספים לערוך את הספר ולעצב אותו ולפרסם אותו.


כריכת הספר 'אי אולטימטיבי' / בהוצאת רב מכר

זהו, כעת הספר שייך לעולם. זו הרגשה מדהימה לכתוב ספר ולהוציא אותו לאור. תהליך מיוחד שאני ממליץ עליו בחום לכל מי שכתיבה נוגעת ללבו. תהליך מרפא, מזכך ועוצמתי ביותר וככל שאני מוסיף לכתוב אני מגלה עד כמה הוא מעשיר את חיי בכל הרבדים האפשריים.

עם יציאתו לאור החלה העבודה על קידום הספר אשר תמיד מתחילה עוד לפני כתיבתה של מילה אחת ממנו. אולם כעת שיצא לאור הגיע הרגע ליישם את התכנית התאורטית ולהפוך אותה למציאות.

עבודת השיווק של הספר וקידומו אל המקום הראשון אינו תהליך פשוט כלל ומשתנה מספר לספר ובעיקר ממטרה למטרה. אנחנו פועלים אחרת כאשר מדובר בעסק שמעוניין לחדור למדינה חדשה או לעסק שמעוניין להרוויח כסף ממכירות הספר לדוגמה. לכל אחד אנחנו בונים תכנית פעולה שונה המתאימה לצרכים המדויקים עבורו.

בשלב השיווק צריך שתהיה הרבה סבלנות. דברים אמנם מאוד מהירים אולם ישנם שלבים רבים בתהליך ולעתים המתח מורט עצבים עד שרואים את פירות העשייה.

במקרה של הספר 'אי אולטימטיבי' הפירות החלו עם הסיקור הראשון שנכתב עליו. אין דבר מרגש יותר ומפחיד יותר להעביר את הספר שכתבת בעמל רב כל כך ולקבל עליו ביקורת מאדם זר שזה עתה סיים לקרוא אותו. השאלות וההרהורים האם יאהבו את הספר? האם יפסלו אותו על הסף ויאמרו שהוא חובבני מידי, אינו איכותי או פשוט גרוע תמיד מוצאים את הדרך לחדור פנימה וגם אם יש לך עור של פיל זה מפחיד ומרגש גם בפעם האלף.

התגובה הראשונה ריגשה אותי בטירוף. זו היתה השנייה הראשונה שאמרתי לעצמי שזה הולך להיות להיט. בלוגרים ומסקרים יכולים להיות קטלניים בתגובות שלהם. בנוסף הם רוויי ניסיון ולרוב כבר קראו ספרים בכל ז'אנר וז'אנר וראו כבר הכל! קשה להרשים אותם וגם יש להם מוניטין בתחום שלעולם לא יסכנו.

אם בלוגר נחשב חושב שהספר שכתבתם אינו ראוי – הוא יגיד זאת ואולי אפילו בגאווה, לרוב כדי להראות כי הוא מסקר איכותי שאינו חושש לקטול ספר ברמה נמוכה. במידה מסוימת ככל שהוא קטלני יותר וקשוח הערך שלו כמסקר עולה.

זו הסיבה שהתגובות באמזון הן כל כך חשובות והן מהוות סוג של נכס עבור הספר.

לאחר שלב התגובות מגיע שלב הקידום עצמו וגם הוא מורכב ביותר. במשך חודשים ערכנו בדיקות וכעת הגיע השלב לבצע את תוכנית הקידום בצורה המיטבית כדי לגבור על התחרות העצומה ולהגיע לכמה שיותר קוראים.

גם שלב זה היה מורט עצבים ונמתח לכמה שבועות במהלכם ליקטנו נתונים חשובים ואספנו מידע כדי לשפר את הביצועים בהמשך הדרך.

אמזון לא מפסיקה להדהים אותי. התנועה בה יכולה להיות כל כך קיצונית עד שלרגע אחד עשויים להיכנס לעמוד הספר שלכם אלפי אנשים בין לילה ולמחרת המקום נראה נטוש לחלוטין כאילו מדובר באתר רפאים.

וכך קרה… לאחר ימים ארוכים של ציפייה לקראת יום האקשן הגדול החלו המבקרים להגיע לעמוד הספר ובזה אחר זה בחרו לקרוא אותו. חלקם אף הותיר אחריו תגובה חביבה וציין עד כמה הספר נגע ללבו ועד כמה הוא משתוקק כבר לבקר באי הקסום – מלטה.

הקפיצה אל המקום הראשון ארעה אתמול. זה היה רגע לעצור את הלגימה של קפה הבוקר ולהתמוגג לרגע.

רגע אמיתי של אושר שכל מה שבא לך לעשות זה להתקשר לכל הצוות שלך ולעדכן אותם שכבשנו את היעד ועשינו עבודה מעולה!

כעת עוברים לשלב הבא בתוכנית

אמשיך לשתף אתכם מהמסע המיוחד שלי ואשמח לשמוע תגובות מכם על הנאמר.

יום מעולה לכולכם, מלא בעשייה מבורכת.

אהבתם? שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם אנשים שחשובים לך כדי שגם הם יוכלו להגיע לחופש כלכלי

כתבות ומאמרים נוספים
בנושא חופש כלכלי

רבי המכר שיסייעו לכם להתפתח,
להגדיל הכנסות ולבנות חופש כלכלי

קודם
הבא

הירשמו לרשימת הדיוור שלי

וקבלו עידכונים שוטפים על ארועים ופעילויות ייחודיות ישירות אליכם למייל

הצטרפו אלי בפייסבוק

On Key

פוסטים נוספים שיעניינו אותך​

הספר: לעולם לא לוותר

הספר 'לעולם לא לוותר' הינו ספר מסדרת ספרים גדולה בנושא השקעות נדלן, ספרי השקעות, ספרי עסקים וספרי התפתחות אישית מאת עמית אופיר הספר עוסק בהצבת

הספר: 'לחלום ולהגשים'

הספר 'לחלום ולהגשים' הינו ספר מסדרת ספרים גדולה בנושא השקעות נדלן, ספרי השקעות, ספרי עסקים וספרי התפתחות אישית מאת עמית אופיר הספר עוסק במיומנות הגשמת

הספר: להילחם על האושר

הספר 'להילחם על האושר' הינו ספר מסדרת ספרים גדולה בנושא השקעות נדלן, ספרי השקעות, ספרי עסקים וספרי התפתחות אישית מאת עמית אופיר הספר עוסק בהצבת

הספר כנגד כל הסיכויים

הספר כנגד כל הסיכויים הינו ספר מסדרת ספרים גדולה בנושא השקעות נדלן, ספרי השקעות, ספרי עסקים וספרי התפתחות אישית מאת עמית אופיר הספר עוסק בהצבת

דילוג לתוכן